Bara Sportlife

Guess what? Datum för cykelutbildningen är bestämt och jag ska delta! 12-14 september på Sportlife Exclusive är det meningen att jag ska bli utbildad till cykelintstruktör. Rent spontant så känns det ganska fantastiskt och väldigt kul! Jag ser fram emot det enormt mycket... och utbildningen till ära så har jag köpt mig ett par spinningskor, alldeles för dyra dessutom! Jag menar inte att de inte är värda pengarna, för det tvivlar jag inte alls på att de är! Ett par Scott blev det, i silver och ljuslila - grymt flashiga!
Eftersom jag numera ska satsa seriösare än någonsin på just spinning, känns det självklart att jag ska ha rätt utrustning. Jag planerar att testa dem redan på måndag, vilket känns lite nervöst eftersom jag aldrig har cyklat med riktiga spinningskor tidigare. Nervositet utesluter dock inte nöje...

Oj, vad jag har saknat Sportlife i sommar! Jag har inte tränat där på nästan två månader, men det har sin förklaring. Förklaringen heter jobb. Men idag var jag tillbaka och tjena, vad underbart det kändes att äntligen få träna Body Pump™ igen! Att under uppvärmingen få höra Rain Down Love ljuda ur högtalarna fick adrenalinet att pumpa och energin sprudlade inom mig i takt med passets första övningar! Rain Down Love betydde också att nya releasen, dvs. Body Pump 67, inte har börjat köras på Sportlife ännu. Enligt Les Mills hemsida är 67:an släppt, men den har väl inte hunnit komma hela vägen till Sverige än, I guess. I vilket fall som helst blev jag glad över detta faktum. Body Pump 66 är en rolig och minst sagt tuff release som jag inte var riktigt redo att släppa ifrån mig än... Här får ni ett smakprov från 66:an, nämligen mag-låten, som är en grymt bra låt! (Övningar; sidoplankan och raka+sneda situps). Vilket låt är det då? Moby med Extreme Ways... http://www.youtube.com/watch?v=slHMgmyuke0&feature=related. För er som är trögfattade så är alltså detta torsdagens Track.

Time to dream.
/Ollipolli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0