Friday's thoughts...

Det är helt otroligt hur mycket turister som har besökt vårt kära Café Isbolaget hittills i sommar! Jag förstår inte varifrån alla människor kommer. Hur hittar de till Donsö och varför sätta sig inne på ett café nu när vädret äntligen tillåter sol och bad? Ibland förvånas jag verkligen av detta... Jag antar att vi helt enkelt har blivit mer populära än vi vill/vågar erkänna för oss själva. Varför är det så svårt att förstå att folk faktiskt tycker att det vi gör är himla bra?. I guess it isn't.

... och "värre" blir det imorgon, då Donsö hamn fylls av fler människor än någon annan gång på året. Den årliga hamnfesten står nämligen för dörren och folk från alla världens hörn kommer hit. (Okej, nu överdrev jag kanske lite). I vilket fall som helst så kommer vi rent ut sagt att ha häcken fulla imorgon och självklart ska jag jobba. Det är mycket jobb nu! Senast idag från 9-16.30. Även om det ibland är slitsamt, jobbigt och känns allmänt tråkigt så är det samtidigt roligt att få vara en del av det som händer, att vår popularitet hela tiden ökar. Framförallt är det roligt med allt positivt som folk har att säga om vårt café. Familjen är ju trots allt delägare och jag är garanterad jobb. Ett jobb som gör mig några erfarenheter rikare.

Resten av dagen har jag spenderat delvis i min soffa, delvis vid skrivbordet. Min förkylning tillåter mig inte att göra så mycket mera efter en dag på jobbet. Mitt sällskap denna kväll har för övrigt varit gänget i One Tree Hill. Jag lovade ju att jag skulle ge serien en chans, nu när alla mina favoritserier har uppehåll. Jag kan inte säga annat än att jag är otroligt glad över att jag gav den en chans, för den är ju så bra! Jag är fast. Just nu är är jag inne på säsong 3's början. Things are getting pretty messy, men jag tror och hoppas att de löser sig för Nathan, Haley, Lucas, Peyton och alla de andra...

Låten jag vill dela med mig av idag heter High, med RyanDan. De är ett tvillingpar, inga mindre än Ryan och Dan(!), som sjunger. The song has a certain power och är på något underligt vis ganska mäktig och det är därför jag tycker om den så mycket. Ärligt talat vet jag inte riktigt varför jag slinker in med engelska meningar här och där, men ibland uttrycker de helt enkelt bättre vad jag vill säga. Ni förstår säkert.
Så dagens Track of the day är alltså High med RyanDan. Lyssna! http://www.youtube.com/watch?v=en9ITsIaWZ4&feature=related. (Videon är dock inte så mycket att hänga i granen!)

¡Buenas noches, amigos! /Señorita Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0