Heartbeats

Jag höll ju helt på att glömma de olympiska spelens ljusglimtar, för det finns faktiskt en hel drös! Eller iallafall två... och eftersom jag är såpass sportintresserad kan jag glädja mig åt andra elitidrottares triumfer. Ett alldeles ypperligt exempel på det är Michael Phelps, denne phenomenale, blott 23-årige, simmare. Åtta guld. Behöver jag skriva mer? Kanske, men det kan jag inte för jag är overwhelmed.
Näste man jag tänker "upphöja" är Usain Bolt, 22, som satte världsrekord på både 100 och 200 m. Han joggade i princip till sig en plats i finalen, där han sedan krossade allt motstånd när han visade upp sin otroliga kapacitet. Vad ska man säga? Jag säger att han helt enkelt är supersnabb. Ja, snabbast i världen till och med. Det känns så skönt att kunna glädja sig i andras fantastiska prestationer och på så vis glömma svenskarnas misslyckanden.

Dagens träningspass blev tuffare än väntat! Cykel 30, sedan 30 minuters paus innan 60 minuters stenhård Body Pump™. Det var iallafall tanken. Tanken ändrades när Cykel 30 blev Cykel 45 och 30 minuters paus blev 15 minuters paus. Men jag klagar inte, nejdå, inte alls! Det var ett tufft, men härligt träningspass! ... och förresten, inget ont om Body Pump 66, men jag ser faktiskt mycket fram emot releasen av 67an, efter 3 månader med samma koreografi! Som för övrigt är gryyym....

Dagens track är idag lite speciell. Det är en låt, men två versioner, som är sjukt olika! Heartbeats med The Knife är originalet, men José Gonzalez har senare gjort sin egen, akustiska, tolkning av låten. Jag fastnade för låten när jag hörde den i ett One Tree Hill-avsnitt, jag laddade ner lite soundtrack och där fanns den! Vad jag inte visst då var att det faktiskt är The Knifes låt, vilka jag aldrig någonsin har lyssnat på... Jag är fortfarande lite skeptisk till tjejrösten som sjunger, men introt är galet bra! Josés version däremot, är helt annorlunda och hans röst är... ja, lyssna själv! Idag får du leta upp/ladda ner låtarna alldeles själv. Så är du uttråkad... you know what to do.

¡Buenas noches amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0