Let it RAIN down... framgång.

Jag skulle ljuga för mig själv, och för er som läser, om jag skrev att OS inte är en besvikelse so far. Inför spelen kändes det som att det kunde gå riktigt bra för Sverige, men ack vad den känslan svek mig och resten av dem som kände detsamma. Idrotten kan vara grym. Bevis på det finner vi inte minst i Sanna Kallurs fall på första häcken, men också i Stefan Holms snöpliga fjärdeplats idag, i Linus Thörnblads höjdkval och i Klüfts trestegskval häromdagen. Men visst finns det också ljusglimtar med svenska ögon sett; Klüfts längdkval, två silver i cykel och inte minst Johan Wissman som är vidare till final på 400 m. Johan är inte bara den första nordbon sedan 1976 som tar sig till en olympisk final på 400 m, utan också den första svensken någonsin att göra det! Fantastisk imponerande, Johan... Nästan det häftigaste av allt är att han faktiskt har chans till medalj, iallafall bronsmedaljen. För ägarna till de två ädlare valörerna känns redan givna, förutsatt att ingen skräller... Jeremy Wariner (som jag tror kommer att vinna) och LaShawn Merritt går helt enkelt inte att stoppa, eller borde jag kanske skriva springa förbi? Tredjeplatsen är däremot helt öppen och Johan har ett gyllene läge att skriva in sig i historieböckerna, som den mest framgångsrike svenske sprintern någonsin. I believe in you, Wissman.
Nästa, och kanske Sveriges sista, medaljchans tycker jag att Carolina Klüft har. Vi har ju blivit så bortskämda pga. av Carros eviga framgång, så det skulle kännas konstigt om hon åkte hem från Peking utan en medalj runt halsen. Men inte att förglömma, hon har ju faktiskt bytt gren. Därför kan ingen begära någonting från henne. Hon deltar i OS för att göra sin egen tävling, dvs. en så bra tävling som möjligt och framförallt för att ha kul. Hon har en grymt bra inställning!

Nog om OS. Åtminstone för idag... Jag invigde ju mina nya spinningsskor igår! För att utvärdera så kändes det hur bra som helst; proffsigt, stabilare, mera kraft i rundtrampet och helt enkelt grymt! Ser redan fram emot nästa cykelpass! På tal om träning, så har jag faktiskt sprungit idag. I ösregnet dessutom! Men det var inget jag led av, snarare tyckte var roligt, för ingen har väl dött av lite regn? Nä, men många har dött av mycket regn!
Något som var lite komiskt var att just när regnet öste ner som mest, spelades återigen Rain down love i iPoden. Det fick mig att tänka positivt! Eftersom den låten redan haft äran att vara dagens Track, så är dagens låt istället Naive med Looptroop Rockers (som jag bekant såg på Arvikafestivalen). Timbuktu är också med på denna låt och han sjunger på engelska(!). Hur otippat är inte det? Det är inte bara otippat, utan galet bra också! Han har dessuom en grymt skön skånsk touch på sin engelska... http://www.youtube.com/watch?v=PuxtT5Kf2z0. Btw, så är detta min alarmlåt...

... som kanske kommer att ljuda imorgon bitti... om jag inte bestämmer mig för att vakna av mig själv efter sömnen som jag nu tänker infalla i. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0