Livet just nu

Just nu halvligger jag under täcket i min soffa (för varmt för att sova uppe i loftsängen på sommaren!) med datorn på magen och lyssnar på denna tisdags Track. Låten sjungs av ingen mindre än Haley från One Tree Hill och heter Halo. Haley heter i verkligheten Bethany Joy Galeotti för er som undrar... Jag är ju som sagt mitt inne i en period av mitt liv där jag är helt fast i One Tree Hills underbara och lagom intrigfyllda värld. Idag såg jag the season finale av tredje säsongen. Nathan och Haley gifte sig för andra gången, eller närmare bestämt förnyade sina löften inför familj och vänner. Hur rörd blev inte JAG? ... and I cried like a baby. Säg vad ni vill, men tårarna gick faktiskt inte att hålla tillbaka efter de starka orden de gav varandra. Jaja, jag vet att det bara är en serie, men serier påverkar oss, tro mig! Eller hur?
I vilket fall som helst så har ni Haleys/Bethanys låt här, check it out! http://www.youtube.com/watch?v=Sx-CILfJG4o&feature=related. Det är svårt att beskriva varför jag tycker att den här låten är så bra. Kanske är det för att den påminner mig om One Tree Hill och kommer så alltid att göra. Underbara serie. Underbara Haley.

En annan sak jag har på hjärtat är att intensivkursen närmar sig! Jag körde ju ut på vägarna för första gången i lördags. Shit vad farligt det kändes och vad rädd jag var! Konstigt nog så gick det ändå ganska bra när jag körde från Hinsholmen till Sisjön! Det är alltså inte så att jag inte känner något hopp om att klara av det, för det gör jag. Jag känner hopp om att ta mitt körkort så fort som möjligt. Om Vägverket får bestämma så kommer jag att klara mitt körkort 23 september runt 9-10-tiden. Alltså väldigt snart! Det är iallafall min tänkta uppkörningstid. Jag visste inte ens om det, men tydligen har skolan i Säffle bokat uppkörning åt alla som går deras intensivutbildning, utan att fråga eleverna själva. (men som tur är går det att boka om tiderna). Ärligt talat känns en uppkörning väääldigt långt borta och jag blev väldigt full i skratt när jag i fredags läste brevet från Vägverket, om mina tider för teoriprov och uppkörning. Jag hade ju vid den tiden inte ens kört ut på vägarna och knappt läst något i teoriboken, så det hela kändes lite lagom ironiskt.
Men nu känns det bättre och jag är laddad inför den stundande intensivkursen i Säffle, tillsammans med mina kära vänner Sarah och Julia. Hoppas ni är lika laddade som jag, chicas!

Nu börjar min tankeverksamhet ta stryk. Främst beroende på trötthet och värme. Ett avsnitt av OTH kommer göra susen. Så, fjärde säsongens andra avsnitt; here I come!
Amor / Señorita Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0