These are the days of isträning & One Tree Hill

Måndag 4 augusti betydde jobb på cafét, där det idag var ovanligt lugnt. Det berodde med största sannolikhet på dagens skitväder. Jag kan förstå att folk inte ville ta sig ut i ösregnet och stormvindarna... Ärligt talat är det faktiskt skönt att det blir lugnare och lugnare, dvs. färre gäster. Vi i personalen behöver återhämta oss både fysiskt och mentalt efter hamnfesten i lördags, då jag för övrigt jobbade 12 timmar. Det räcker med att säga att det blev nya rekord i både kassan, antal lax- och räkmackor (ca 100 st!), kakbitar och i princip allt annat. Galet är ordet.

Okej, det här med hamnfestens ståhej var egentligen bara en notis... för det jag tänkte på var ju dagens Track, som nämligen har med cafét att göra. Låten jag vill rekommendera åt er idag är These are the days med Jamie Cullum. Varför? Jo, för att hans skiva Twentysomething har spelats om och om igen på Café Isbolagets stereo denna måndag. Dessutom har jag kommit på mig själv flera gånger med att vissla på den, och bara den, låten. (Vissla eftersom min förkylning inte tillåter mig att sjunga, som jag självklart skulle göra annars, haha...). I vilket fall som helst så tycker jag att den här låten är fantastiskt bra och jag blir glad när jag hör den! Jag tror i och för sig inte att det är Jamie's egen låt, eller? Anyone who knows? Vad jag vet är iallafall att just den här låten och resten av skivan är perfekt cafémusik, om man gillar mysig jazz då... Så ge Jamie Cullum en chans, vettja! http://www.youtube.com/watch?v=Tp8a1R6h7bc.

Idag hade Frölunda sin första isträning inför ca 200 åskådare i Wallenstamhallen. Självklart var Frölunda-TV på plats med mikrofonen och kameran i högsta hugg för att få intervjuer med två av nyförvärven. Självaste nye huvudtränaren fick svara på lite frågor som kan sammanfattas med att han var glad att se så mycket folk på plats och att alla i laget såg väldigt alerta ut på skridskorna. Mer än godkänd första isträningen alltså... Nye keepern "Honken" hävdade dock att han kände sig lite "rostig", vad det än må betyda. Vi får hoppas att den värsta rostigheten har gått över tills nästa träning. Annars tycker han iallafall att det känns roligt att ha kommit till Frölunda och att han tror att han kommer att trivas. Det är bäst för honom att han trivs och att han stannar, för han ska ju hjälpa Frölunda till SM-guld! Vi behöver dig, Honken! So you better play well! No, wait... you better play perfect!

Slutligen vill jag dela med mig av ett utdrag ut ett One Tree Hill-avsnitt (säsong 3, avsnitt 7), eftersom jag är helt fast i denna något underbara serie: Som en följd av Brookes idé med en Fantasy Boy Draft, har Bevin och Skills haft en dejt hemma hos Bevin. Hon har precis visat The Notebook för honom, som jag hoppas att ni alla har sett! (En av de absolut bästa kärlekfilmerna med det snyggaste paret...) Cool som han är, intresserar filmen honom inte alls till en början, men han tittar gärna på henne medan hon tittar på filmen. Hon kysser honom och lovar honom mera, bara han lovar att se färdigt filmen med henne först. Det går han med på och filmen berör honom djupt... Here's what happens:
B: Did you like the movie, Skills?
S: There's just so much love, just so much love.
B: Oh, it's okey, that's just the power of The Notebook. Do you want me to drive you home? Or... we could go upstairs and make out...
S: Can we cuddle a little first?
B: Sure.

Skills träffar sina vänner...
Friends: Hey, look who it is! How was your date with Bevin?
S: Ey, have you guys ever seen a movie called The Notebook?
Vännerna tittar på varandra och ler...
Friends: She "notebooked" you?? Hahahahaha...

Bevin snackar tele...
B: He was really sweet. I totally "notebooked" him! Hihi...

To notebook someone borde definitvit finnas med bland verben i ordlistan!
Jag hoppas att ni förstår det roliga, romantiska, mysiga och fina i det här. Om inte så är det ett teckan på att ni bör se både The Notebook och One Tree Hill... som jag förresten ska se nu. Måste se hur saker och ting artar sig nu när mycket av the messy things börjar ordna sig. Godnattpussar från mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0