Ledig lördag, yeah.

På tv:n visas OS, äntligen! 25 dagars idrottsfest har börjat, där många medaljer ska delas ut. Förhoppningsvis är en del av dem svenska när OS är över. Jag tror i och för sig att  de svenska medaljerna blir lätträknade, men hoppas i mitt idrottshjärta att det inte blir så. De som för mig kan kalla sig medaljhopp är Stefan Holm, Anna Lindberg, Therése Alshammar, Stefan Nystrand och tennisdubbelparet Björkman/Söderling. Dessa är namnen som kommer till mig utan att jag behöver tänka efter, så kanske finns det fler... Utav dem känns iallafall Stefan Holm den mest självklara. Hur stort skulle det inte vara för honom att avsluta sin fantastiska karriär med ännu ett OS-guld? Obeskrivligt.

Jag ska strax in till stan med pappa för att köra lite bil. Intensivkurs hägrar ju; Sarah, Julia och jag drar till Säffle den 1 september. Bara kursen inte krockar med Sportlife-utbildningarna. Det skulle vara surt...
Efter körningen ska jag in till stan och byta ett par skor jag köpte igår. Eller rättare sagt byta en sko. Den j*kla tanten på Johanssons på Fredsgatan gav mig två olika skor! En 38,5 och en 40,5 - hur kan man vara så nonchalant? Jag ska alltså efter besöket på Johanssons ska ha två stycken 38,5. Det är iallafall tanken. Funderar dock på att lämna tillbaka båda och köpa dem i svart på Stadium istället. Nike FinStar Ballerina. Svarta är nog mer användbara än blåvitrandiga.

Ikväll är det utgång som gäller, tjohooo! Är för en gångs skull ledig på en lördag! Mina vänner Katariya, Emma och jag ska göra Göteborg osäkert! Kanske blir vi fler. Who knows? I vilket fall som helst tänkte jag krascha hos Katta(?) i gryningen. Är ni sugna på utgång? Call me!

Partypussar! /Olivia



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0