Phenomenalt



Imorgon inviger jag dem! Närmare bestämt klockan 12.00 på Cykel 45-passet på Sportlife City. Det ska bli grymt roligt att för första gången cykla med ett par riktiga cykelskor som man klickar fast i pedalernas SPD-fästen. Kanske lite läskigt att sitta fast så med skorna... om inte annat så känns det nog ovant till en början, men jag tror man vänjer sig ganska snabbt. Eftersom jag inte har någon aning om hur man sätter fast skorna i pedalerna så har jag bestämt mig för att fråga instruktören, Lisa, imorgon. Det är ju bra om man lär sig rätt från början! Även om det säkert inte är speciellt avancerat... I vilket fall som helst så ser jag mycket fram emot morgondagens cykelpass! Jag ska ge allt.

Igår gifte sig Erika och Christoffer. Erika är min yngsta kusin på pappas sida. Coffe är en av mina bästa killkompisars storebror. Det finns inte tillräckligt betydelsefulla ord till att beskriva det bröllopet. Men även om jag skulle försöka genom att skriva; sagolikt vackert brudpar, rörande i högsta grad, roligt, glädjefyllt, god mat, underhållande, true love, fantastiskt och fint, så skulle orden ändå inte räcka till. Men ju mer jag funderar och försöker komma på det rätta orden, desto självklarare blir det att det iallafall finns ett ord som beskriver på ettt rättvist sätt - kärlek.




Phenomenalt
. Så klyftigt uttryckte sig GP om Michael Phelps dominans och totala överlägsenhet i årets olympiska spel. Jag hade inte sagt det bättre själv. Jag håller fullkomligt med om att det är phenomenalt gjort - att ha tagit åtta OS-guld. Det finns liksom inte... fast jo, nu gör det ju det! Fy för den som inte lyfter på hatten för denna blott 23 år unga man! Häftigt förresten, att få leva i en tid då saker som denna händer. Händelser som föralltid kommer att vara en höjdpunkt i idrottshistorien. Det blir något att berätta för barn och barnbarn! Nu, mina vänner, ska jag berätta för er om den störste och bäste simmaren genom alla tider, som tog fler olympiska guld än någon annan någonsin har gjort. Hans namn var Michael Phelps... Han var phenomenal.

Efter mycket tankeverksamhet är jag nu tillräckligt nöjd med detta inlägg för att kunna trycka på "Spara & publicera". So that's what I'll do now. Söta drömmar, önskar Olivia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0