Creds till oss ärliga

Min plånbok som var borttappad är nu återfunnen! Att tappa plånboken har aldrig hänt mig, förrän nu då. Men det är väl en sådan sak som händer alla någon gång i livet. Efter att ha ringt både Västtrafiks trafikledning och hittegods utan framgång, gav jag upp hoppet om att få se min plånbok igen. Men oj, hur fel jag hade! Tack vare att det på denna jord fortfarande finns ärliga privatpersoner och snälla busschaffisar, så finns plånboken min hos Västtrafiks hittegods från och med imorgon eftermiddag och väntar på mig. Vem du än är som hittade plånboken på bussen och gav den till chaffören, som i sin tur ringde mig, TUSEN TACK TILL DIG! You made my day. Visst är det en självklarhet att du, om du hittar en plånbok, lämnar den till hittegods eller personligen kontaktar personen i fråga? Jag hoppas ditt svar är ja. Det gör mig så arg att det finns så många som skulle göra precis tvärtom. Jag ber er att tänka om. Vad ser ni för glädje i andras förlust? För mig är det så självklart att göra allt för att personen ska få tillbaka sin borttappade ägodel och jag är otroligt tacksam för att det finns människor som tänker samma som jag. All creds till oss som är ärliga!

Spaniens vinst mot Italien igår kan det inte skrivas nog om! 88 års förbannelse är bruten, Italien får äntligen se sig besegrade, Spaniens "otäcka" förflutna är ett minne blott och 22 juni är inte längre ett, för spanjorerna, förnannat datum. Men ännu är inte guldet i hamn, än finns det hinder i vägen. Inte minst Ryssland, som är galet vassa i sitt spel. De är EMs skräll-lag, inget snack om saken och det krävs ingen expert för att konstatera det. Ryssarna kan gå hela vägen, men jag hoppas med hela mitt spanska hjärta att de inte gör det. För i år är det Spaniens tur att lyfta bucklan! Otra vez: ¡Viva España!

Oj, jag har ju helt glömt av att skriva om Sex & the City-filmen, som jag såg på bio med las chicas i lördags! Det krävs en hel del tankeverksamhet för att återberätta allt som bör sägas om denna, på sitt sätt, underbara film. Den tankeverksamheten finns inte riktigt just nu, så det får bli att skriva om det i nästa inlägg!

Gonattpuss /Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0