Studentlycka, öronorgasm och EM-pyssel





Bild 1: Emma och Olivia.
Bild 2: Filip, Alex och Olivia.

Som bilderna ovan (från flaket) avslöjar, så var studenten en oerhört lycklig dag! Stora leeden och skratt var man än vände sig och hela dagen var som ett enda stort glädjerus! Här kommer en liten rapport, som jag lovade...
Det är med blandade känslor som jag tänker tillbaka på min studentdag för snart två veckor sedan. Som jag trodde innan och som jag nu kan konstatera är att den var en av de lyckligaste dagarna i mitt liv! Spontant kan jag inte komma ihåg att jag nånsin varit lyckligare, så studentdagen toppar därmed listan! Det är svårt att förklara hur det verkligen kändes den dagen, för allting var som en dröm som jag fortfarande inte kan förstå att det inte alls var. Den var verklighet. Det är det som känns så fantastiskt! Allt flit och slit är äntligen över och nu är jag fri att göra precis det jag vill! Det är det bästa med allt, att pressen från mig själv att prestera toppresultat om och om igen har lättat! Däremot är jag fortfarande samma målmedvetna, ambitiösa och relativt duktiga tjej och att jag har tagit studenten betyder inte att jag kommer att sluta bry mig. Verkligen inte! Det jag menar är att jag vill prioritera att göra saker jag mår bra av och verkligen vill göra. Jag tycker att alla ni som känner igen er i det här borde unna er själva det bästa, för det är vi allihopa värda! Freedom.

Okej, nog med det seriösa snacket! Tillbaka till lyckans dag, då mycket trevligt stod på programmet! Champagnefrukost hos Alex, avslutning i Hagakyrkan med bl.a. rektorns avskedstal (snyft*), middag på Golden Days, rundtur i kanalerna med Paddan, "utspringning" vid Operan (dvs. upp på bryggan till väntande släkt och vänner), en helt galet rolig flak-tur, kalas hemma på vårt kära Café Isbolaget med mycket mat och tårta och slutligen en fantastisk, fartfylld studentfest på Bryggeriet med gigantiskt mycket folk och massa dans! Oj, vilken lång mening det blev, men jag lyckades nog få med de viktigaste punkterna, som gjorde min dag så perfekt som den kunde bli! Sammanfattningsvis, gällande studenten, kan jag säga att jag är glad, otroligt lättad och stolt över att jag klarat de tre åren på Kitas så bra som jag faktiskt har gjort. Samtidigt som jag är sååå lycklig, så känner jag ändå lite tomhet. Aldrig mera Kitas och allt vad det innebär. Men trots allt så deppar jag inte, utan ser med glädje fram emot mitt liv, som just tagit sin början på allvar!

Inte att förglömma är hur mycket lycka Kitas faktiskt har gett mig. Då tänker jag framförallt på alla fantastiska människor jag har lärt känna där, som många har blivit vänner för livet. Ni vet vilka ni är och jag är obeskrivligt glad och stolt över att ha er som vänner! Det behövs inte skrivas så mycket mer här tror jag, för då kommer jag bara börja lipa och det är inte läge för det nu...

Nytt ämne! (och nu knyter jag an till den misstänksamma rubriken). För en vecka sedan ungefär, den 3 juni (för övrigt min 19-årsdag), så besökte jag och min vän Kim Shaw Norges huvudstad Oslo. Har ni läst tidigare inlägg så kan ni lätt lista ut varför vi gjorde det; GAVIN DEGRAWS KONSERT!!! Det enda jag kan säga för att få er att förstå ungefär hur fantastiskt bra han var, är att det var brutalt bra. Det beskriver nog konserten på bästa sättet... trodde jag ja! Iallafall fram tills dess att min vän Mattias på Donsö hjälpte mig på traven när jag försökte förklara konsertens "mäktighet" för några kompisar. "Men du, det var som en öronorgasm då, skulle man kunna säga." Först började jag skratta hysteriskt som en reaktion på att det han just sagt var mycket oväntat för att komma från hans mun. Men jag insåg snabbt att det är en ypperligt bra beskrivning av konserten; en orgasm för örat. Tack för tipset Matte! För att fortsätta på spåret med erotiska termer, så fick sig även ögat en orgasm... Gavin stod för en helt enorm show som visserligen går att sätta ord på, men inte tillräckligt starka.

Nytt ämne igen! Fotbolls-EM i Schweiz-Österrike är i full gång och senaste överraskningen hände för nån timme sen, nämligen att Holland slog regerande världsmästarna Italien med 3-0! Ganska oväntat om ni frågar mig...
... och imorn gäller det för Sverige och det är verkligen upp till bevis för Zlatan och gängen, minst sagt. Jag ser fram emot matchen, där Grekland står för motståndet, dvs. de regerande Europamästarna... 20.45 smäller det och jag inte bara tror utan vet att Sverige har en chans, för en chans är alltid en chans och en chans har man alltid. Vilket lag man än spelar i!
För att visa att jag i mitt hjärta stödjer Sverige till fullo, så har jag EM-pysslat litegrann. Resultatet ser ni här :)



... och imorgon är det händernas tur! Heja Sverige!
Kärlek till er alla från Blågula Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0