Tillfälligt avbrott

Vad sysslar de med där nere i Schweiz egentligen? Låter någon dra ut kontakten så att ingen i hela världen kan se bilder från matchen eller vad? Det hände ju inte en gång heller... Det är under all kritik. Det är ju för fasiken fotbolls-EM vi snackar om här! Jag förstår att folk som följer matchen blir upprörda, för jag är en av dem. Skulle samma sak hända igen ikväll, att jag ser orden tillfälligt avbrott, då kommer det att smälla. Så var på er vakt, ni österrikiska tekniker, för nu ligger kvällens match i era händer, och inte minst alla oss fotbollsälskares kvällsplaner.


¡Qué sexy chicos! (Carles Puyol, Andrés Iniesta, Sergio Ramos, Cesc Fábregas, David Villa och FERNANDO TORRES!) ¡Viva España esta noche!

Jag tror stenhårt på Spanien ikväll. Ryssarna har visserligen, som vi konstaterat förr, sjukt mycket spring i benen och verkar aldrig bli trötta. Dessutom är de alltid väl samlade. Var spelet än äger rum på planen så är alla ryssar alltid där, vilket i tv får det att se ut som att de är dubbelt så många som sina motståndare. Jag är uppriktigt imponerad av just den förmågan, att de springer obegränsat. Detta till trots så tror jag (kanske mest hoppas) på Spanien, för det kommer inte att bli lätt. Det är en sak som än säker. Allt annat är det inte... säkert alltså. I år är det Spaniens tur, inget snack om saken. Men det är några saker jag är lite orolig över, som t.ex. att Villa inte producerar. Ikväll kan bli hans kväll, eller så kan det bli Torres kväll. Om vi har tur så blir det bådas kväll! För inte heller Torres visar ju sin fullständiga kapacitet. Jag hoppas att han gör det ikväll och bevisar för Aragonés och världen vilket fotbolls-underbarn han är, El Niño.

Nu till något helt annat; Sex and the City - the movie, som jag såg på bio i lördags med några vänner. Jag kan inte säga att jag hade några särskilda förväntningar, men de jag hade uppfylldes, vilket är ett bra betyg! Jag har avdankat de sex säsongerna ganska nyligen. Så fort jag började titta fastnade jag totalt och såg minst ett avsnitt varje kväll (ihop med mina dagliga övningar mot benhinneinflammationen). Serien har så mycket, som den faktiskt lyckades föra med sig till filmen också. Inte minst humor, kärlek och misslyckanden, men också mycket sex som namnet så fint avslöjar. Sex i alla dess former, otroligt mycket roligt sex-prat, sex med alla eller kanske ingen, sex på jobbet, engångsex osv osv. Listan kan göras lång. Men det är det som är så spännande med SATC, att man som tittare alltid blir överraskad på något sätt. Antingen av en grotesk sexställning signerad Samantha Jones eller av hur otroligt smart Carrie är i sitt skrivande. Allt det här och mycket mer därtill hade också filmen, vilket gjorde mig så glad efteråt. Jag ska inte berätta någon handling eller så, men jag ser den som ett väldigt fint slut på seriens fantastiska 6 säsonger (som jag verkligen tycker att ni ska se innan ni ser filmen!). Nu ska jag bara låta den 2,5 timmar långa filmen sjunka in, tills jag är redo att se den igen. För det ska jag lätt göra. Aldrig att jag överger Carrie, Miranda, Charlotte och Samantha. De är alldeles för underbara för att klara av att säga farväl till. You're fabulous!


¡Adios amigos! Besos (pussar) Señorita Olivia



Kommentarer
Postat av: Sara

Jag sa ju att du skulle gilla serien!! =) och det var väl tv4:as fel att det blev avbrott!? Puss och kram!

2008-06-28 @ 15:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0