Midsommarspektakel och "hetaste EM-kyssarna"(!)

Nyss hemkommen från ett midsommarspektakel jag sent kommer att glömma! 129 tyskar på Café Isbolaget, som på knappt två timmar skulle hinna med att dricka fördrink, titta på barn dansandes runt stången, lyssna på Göteborgs Killkör, äta en midsommarlunch, äta glass och jordgubbar, lyssna lite till på killkören, dricka snaps och sjunga visor. Det var ett hektiskt tempo kan jag lova! Har jobbat som en tok från 10-19.30 och det är så skönt att bara få sitta ner... Inte nog med detta, så bar vi i personalen folkdräkter, precis som bestämt. Jag våndades något inför detta och kände att det där med folkdräkt är nog inte riktigt jag, men när vi alla väl hade krängt på oss våra folkdräkter, kommenterat och skrattat åt varandras kändes det hela ganska roligt. Tyskarna verkade iallafall uppskattade det, vilket var tanken litegrann. Som tur var så var jag som sagt inte den enda som behövde utsätta mig risken att bli utskrattad. Utskrattade blev vi ju faktiskt inte. Fast jo, av varandra!

Måste berätta något som fick mig full i skratt förut. Pernilla, en i serveringspersonalen, ringde en av sina söner för att fråga om han ville vara med och dansa runt midsommarstången, eftersom vi hade brist på dansande barn. Sonen blev näst intill vansinnig och svarade nåt i stil med "mamma, jag ska fan inte vara med och dansa runt den där staken. Och den har ju pungkulor också!" Lite roligt tycker jag, i all stress och press som den här midsommaraftonen fört med sig.

Vad är det jag läser? Säg att det är ett skämt! Det var min reaktion när jag läste en artikel på Aftonbladet alldeles nyss; Hetaste kyssarna i EM. Se vilka som får guld silver och brons. Här är länderna som lever ut sin passion bäst. Åter igen: snälla, säg att det är ett skämt. Uppenbarligen är det inget skämt, utan blodigt allvar. Vad fasiken har denna artikeln att göra på Sportbladet-siten? Den har ju inget med sport att göra, förutom att det är Fotbolls-EM det handlar om då. Har de inget bättre att skriva om? Händer de så lite intressant i sportens underbara värld? Knappast. De himlans skribenterna är väl för lata för att rota djupare i vad som händer i sportvärlden. Äh, jag vet inte. Allt jag vet är att det är en otroligt löjlig artikel som inte hör hemma i Sportbladet, snarare under ämnet Kärlek & Sex.

Tyskarna var för övrigt riktigt grymma i gårdagens kvartsfinal mot Portugal. De blir att räkna med, Schweinsteiger och gängen. Watch out, Spain!

Nä, nu ska jag byta ut den blå färgen på mina naglar mot röd, så enough for now. Love // Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0