Slappismåndag

Serierna i mitt liv, dvs. Grey's Anatomy, Gossip Girl, Dirty Sexy Money, Prison Break och Nip/Tuck har alla säsongsuppehåll, så därför har jag för första gången på länge sett en film. En film som faktiskt var riktigt bra, eller är riktigt bra rättare sagt, nämligen Step Up. Den handlar i stora drag om två dansare som med varandras hjälp lyckas uppnå sina mål och blir dessutom kära på kuppen. How sweeeet! En mycket sevärd film som lämnade efter sig en härlig känsla hos mig. Mycket välkommet en sketen måndag som denna! En måndag som inte alls har varit sketen egentligen, utan bara väldigt slapp. Men det fick jag unna mig efter att inte riktigt ha återhämtat mig efter studentens ståhej samt mycket jobb och slit de senaste dagarna. Imorgon börjar allvaret igen, med jobb. Jag har ett relativt roligt jobb, vilket borde framkomma här, så jag ska inte klaga... och jobba måste jag göra för att mina planer för det kommande året ska kunna genomföras och därmed bli verklighet. Eventuellt semester till ett varmare land äv vårt, intensivkurs i Säffle, plugga spanska och jobba i Barcelona. Allt de där roliga kostar en hel del, så det är bara att bita ihop. Men jag känner att dessa äventyr kommer vara värda varenda krona och det är det som driver mig! What a feeling!

Har jag nämnt att jag har sökt jobb som Body Pump-instruktör på Sportlife? Jag tror minsann att jag har det... Jag mailade, de är intresserade, de vill ha mig till audition 16 juli... jag klarar det galant, de skickar mig på utbildning och jag får jobbet. Simple as that. Fast nu gick jag händelserna i förväg, vilket inte alltid är det smartaste att göra. Audition är iallafall planerad och två muskelgrupper att instruera likaså. Nu gäller det bara att öva, öva, öva, så kommer allt gå som en dans på rosor den 16 juli!

DU är omtyckt, glöm aldrig det! //Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0