Bodypump Challenge

Mitt tredje officiella cykelpass gick av stapeln idag, på City kl. 11. Endast tre lediga cyklar och alltså en mindre än förra tisdagen - yey! Det går bättre och bättre med cykelinstruerandet och jag känner mig tryggare i mig själv efter bara tre gånger. Det i sin tur känns oerhört kul! Jag är igång med Cykel på allvar, vilket är en av punkterna på min Att göra innan Barcelona-lista. Done! 
När jag ändå var på City-anläggningen passade jag på att gå på mitt första BODYPUMP™-pass på mycket länge. Som deltagare alltså. Det är synd att min tid oftast inte räcker till att gå på andras pump. Det skulle jag behöva göra oftare. Både för att kunna vara lite ego för en gångs skull och bara fokusera på min egen träning och för att kunna utmana mig själv. Som instruktör är ju tekniken alltid nummer ett och därför är det inte alltid det bästa, att våga utmana. Kommer jag klara det eller kommer tekniken att svikta? Jag har exempelvis varit lite för feg med att utmana i rygglåten, men "rädsla" för att inte orka/tappa tekniken. Dagens pass var därför ett ypperligt tillfälle att testa. När passet var slut hade jag utmanat på hela fyra muskelgrupper, vilket var mer än jag tänkt från början! Det blev lite av en personlig Bodypump Challenge; bröst: 10 kg blev 12, rygg: 12 kg blev 14, utfall: 2x2,5 kg blev 2x5 (eftersom 5orna på City faktiskt går att hålla en i varje hand, till skillnad från 5orna på Backaplan) och axlar blev 2x2,5 hela låten istället för att byta till ettor på rotationen. Sammanfattningsvis kan jag säga att jag klarade av att hålla tekniken igenom alla dessa låtar, men det var en ordentlig utmaning. Så gött ändå att känna att yes, jag fixade det och vad stark jag kan vara! Pump handlar ju faktiskt om utmaning. Ingen utmaning, inga resultat.

¡Qué tengáis una buena noche con sueños dulces! Besos / O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0