En måndag utan träning vore som...

... ett BODYPUMP®-pass utan skivstång! Helt omöjligt. Idag var första måndagen sedan den 17 november som jag inte instruerade lunchpumpen på Backaplan. Lite sorg i hjärtat, men min tid med fasta pass kommer att komma tillbaka. You'll see.

Istället för att pumpa muskler i Stora Salen klev jag i mina Asics och begav mig ut i snöstormen. Storm kanske är lite att ta i, men jo, det snöade och jo, det blåste en del här på ön. Dagens runda blev väl egentligen ingen succé, då pulsbandet inte ville samarbeta med klockan (troligtvis pga. för dåligt fuktat), det var förbannat kallt ute, snön irriterade mina stackars ögon och det mesta kändes allmänt tungt. Jag försökte dock tänka bort den betungande känslan, för jag hade ju fortfarande chansen att göra en bra tid runt Donsö med ett bra minuter-per-kilometer-tempo. Klockan stannade på 22 minuter efter 4,3 sprungna kilometer, vilket betyder en medelhastiget på 5:08 min/km. Klart godkänt med tanke på omständigheterna. Det som hjälpte mig och gav mig styrka, åtminstone mentalt, var de omsorgsfullt valda låtarna i spellistan Run;
Keane - Spiralling
Angels & Airwaves - Call To Arms
Bethany Joy Galeotti - Halo
E-Type - Olympia
Basic Element - Touch You Right Now
3 Doors Down - It's Not My Time (Chest Track, BODYPUMP™ 68)

... och än en gång inser jag att musik är prestationshöjande, eftersom den idag fick mig att stundtals glömma den betungande känslan i kroppen. Där fick ni förresten en Track of the day på köpet. Oh, oh, I... I just wanna love you...

Min tisdag ska jag tillbringa i den stora staden och jag kommer att inleda på bästa möjliga sätt i och med Cykel 30 på City. Instruktör: Olivia. Bokbara platser just nu: 0 (!). Därefter har jag en halvtimme på mig att ladda om till att agera deltagare på lunchpumpen kl 12. Jag ska nog vara lite snällare mot kroppen imorgon, med tanke på att badmintonträniningsVÄRKEN inte vill ge med sig. Eller vänta nu, överkroppen ska jag vara lite snällare mot. Underkroppen ska få sin sedvanliga dos utmaning, var så säkra!
Efter x antal timmar på Sportlife City ska jag träffa mina flickor Sofia, Sarah och Emma. Det ser jag fram emot, då det blir allför lite av den varan. Att bara umgås med dem man tycker om allra mest.

I'll give you everything I have. The good, the bad. / O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0