¡Finalmente en Barcelona!

(Äntligen i Barcelona!)
Jajamensan, nu är vi äntligen här, har installerat oss 4 personer på 45m2 och jag tänker nu ge en första lägesrapport. Självklart även lite bilder, för att visa hur underbart gött vi har det än så länge! Resan hit igår förflöt utan några som helst problem, men det kändes i kroppen att jag hade varit vaken i 22 timmar när jag äntligen la huvudet på kudden. Den, alltså sängen, är en utav de saker som finns att klaga på här i lägenheten. Eller det är ju en bäddsoffa, som Sarah och jag delar. Åtminstone nu i början, tills troligtvis jag inte pallar det längre. Sängen är så hård att jag vaknade flera gånger inatt av att axlarna värkte, då de ju inte kan sjunka ner i madrassen så som jag vill! Inte heller finns det några täcken. Däremot äckliga filtar som vi övervägde att inte bädda med. Sarah och jag delar därför på ett gigantiskt lakan, vilket i och för sig fungerade utan fight inatt, och Emma och Jens delar på ett annat där uppe på deras sovloft. Det blir att åka till IKEA (jodå, det finns här också!) och köpa bäddmadrasser, täcken och eventuellt fluffiga kuddar. Kuddarna är inte fluffiga här. Förutom det här med sängarna så är lägenheten mysig, hyffsat fräsch och framförallt central. Alla köksartiklar man önskar och är van vid hemma finns visserligen inte och inte ens en ugn(!!!), men de problemen åtgärdar vi också på IKEA hade vi tänkt... Fast kanske inte ugn.


Alperna, turister och tuuung 30 kilos väska...


Väskvaktar-Sarah och pose-Olivia...


Inne... och ute.

Vi har nyss ätit lite godsaker uppe på vår privata takterass. Nämnde jag att solen skiner och det är cirkus 15 grader?!
Medan de andra tar sig en sen siesta, sitter jag här vid min dator. Självklarhet att ha med mig, så att jag kan hålla kontakt med alla jag bryr mig om där hemma. Planen är att skypea så mycket som möjligt, eftersom jag tycker att msn, mail och Facebook på något vis är opersonligt. Självklart är dessa bra alternativ också, men om någon vill vara lite mer personlig... You know what to do.

Än kan jag inte förstå det; att vi ska vara här i 13 veckor. Om 2 veckor kanske jag förstår det. Då hade en vanlig semster tagit slut, men det kommer inte våran att göra! Vårt äventyr har bara börjat.

Doggy ville också vara med och posa...

Fortsättning följer-----Continuacíon sigue-----To be continued

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0