Hejdå Sverige...

Äntligen stängd. Min väska alltså. Jag hade rätt; det krävdes våld för att få stängt den. Våld och styrka. Nu står den till slut i hallen och väntar på att jag ska sova min skönhetssömn, inna sedan få stängt lilla rullväskan. De nya Crocsen ska också med. Kalla dem fula, kalla dem töntiga eller kalla den vad ni vill. I don't care, för de är oslagbara. Mina krassliga benhinnor mår bra av att jag knallar runt i dem, speciellt på jobbet. Jag skulle aldrig palla att jobba ca 8 timmar i streck, utan att få sitta särskilt mycket, på vårt mer eller mindre stressiga sommarcafé utan dessa pärlor på fötterna. Eller rättare sagt, mina ben skulle inte palla det. Dessutom köpte jag dem för ett alldeles förträffligt pris. Tack vare 10 vikarepass på Sportlife blev jag (utöver lönen) tilldelad ett presentkort på Intersport för 250 kr. Inte nog med det; som Sportlifeanställd har jag alltid 15% rabatt hos Intersport. Detta medförde att jag endast behövde betala 132,50 kr för dessa underbara ting. Värt.




Jodå, jag kommer ihåg att jag lovade fler kort samt rapport ifrån lördagskvällen, men det får ni kolla in på FACEBOOK. Viktigare saker att tänka på så här 7,5 timmar innan vi lyfter! Här är i vilket fall som helst ännu ett smakprov - enjoy!

Bebishår is the shit!
Olivia hjärta Sarah.

Tre månader känns ena stunden som en lång tid.
Tre månader känns andra stunden som en kort tid.
Tre månader känns tredje stunden som en tid för möjligheter och äventyr.

Förut tog jag en sista promenad här på ön. En livsfarlig sådan, då vägarna var glashala. Bättre blev det inte av att jag hade "plattsulade" sneakers. Jag var nära på att halka omkull säkert närmare 10 ggr och varje gång konstaterade jag följande: åh, vad skönt det ska bli att slippa snö, slask, is och kyla. Åh, vad skönt det ska bli att komma härifrån.

Hejdå Sverige. Hejdå Göteborg. Hejdå Donsö. Hejdå alla jag bryr mig om, men hejdå betyder inte att du inte kan fortsätta att följa mitt liv i Barcelona här på bloggen! Vill du så lämna gärna spår efter dig i form av en liten kommentar, för det värmer ju så gött i själen. Dessutom kommer jag att msna, facebooka och skypea. Please join!
AMOR / Señorita Olivia.

Kommentarer
Postat av: River

Ha det så skoj!

2009-02-23 @ 22:58:35
URL: http://riverspringer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0