Ljuva Barcelona

¡Buenas noches, chicos y chicas!
Här nere i underbara Barcelona har vi hunnit med mycket på tre heldagar. Fixat spansk mobil har jag gjort, liksom spanskt simkort. Igår var vi på IKEA för att köpa fluffiga kuddar och täcken (nej, vi har inte hemlängtan än!), men det var ändå lite skönt att känna sig som hemma. För det gjorde vi verkligen ibland Göteborgskex, gifflar, Marabou, sill, kaviar, bokhyllan Ivar och mycket annat. Resten av varornas svenska namn hjälpte också till att stärka känslan av att vi verkligen var hemma i Sverige. För bara hemma är här nu. I tre månader kommer jag att kalla lägenheten i Born för mitt hem. Hemma är här och hemma i Sverige är där.

Vår lägenhet ligger helt optimalt beläget 1 km ifrån centrum och det vackra vädret håller i sig! Dvs. cirkus 15-20 grader varje dag so far. Därför finns det just nu inte mycket att klaga på. Förutom att maten på dagens restaurangbesök var äckligt. Men det är så pyttelitet i jämförelse med vad vi fixade innan dess. MEDLEMSSKAP PÅ ETT GYM MED LES MILLS-KLASSER! Min bodypumpabstinens stillades redan lite grann när jag fick se stängerna och vikterna i gruppträningssalen under vår rundvandring i gymmet förut. De har även Spinning på programmet och det känns också som en otrolig lättnad i själen. Sarah och jag har tänkt att träna pump redan imorgon om vi har tid. Det smidiga med detta gymmet är att man inte behöver boka plats innan, utan bara dyka upp i tid till att klassen börjar. För "det finns alltid plats", som vår "guide" försäkrade mig om när jag frågade ¿Y si no hay lugar...? Och om det inte finns plats? Det finns alltid plats. Som att det skulle vara en självklarhet; att klasserna aldrig är fulla. Det är verkligen tvärtemot Sportlifes gruppträningspolicy. Vårt mål är fulla klasser. Så enkelt är det. Om det är så här eller inte spelar ju i och för sig ingen roll. Bara jag får träna BODYPUMP™ och Spinning under min vistelse så är jag nöjd.

Resans två första San Miguel har också avnjutits nu och fler kommer det att bli! Men först lite sömn, för att vara någorlunda pigga inför morgondagens besök på Ministerio de Trabajo, för att fixa arbetstillstånd... och för att pumpa!


Vårt liv här än så länge; fyllt av glädje och lite äventyr...
Göteborgskex? Ja tack!

Arc de Triomf ligger några hundra meter från vår port...
Jag är så lycklig över att få vara här med dig, mitt hjärta <3



Åh, äntligen är vi här på riktigt!

Sarah - alltid lika het!



Många kramar till er där hemma som jag bryr mig om! Ni vet vilka ni är...
AMOR / O.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser ju ut o va ganska underbart där=)

2009-02-27 @ 23:09:53
Postat av: Olivia

Det är det verkligen också... men vem är du som tycker att det verkar så? :)

2009-02-27 @ 23:15:47
URL: http://oliviamoller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0