Tisdagsträning

Igår spenderade jag tre härliga timmar på Sportlife City - Domkyrkan. Jag åkte in med 9båten, för att sedan för omväxlings skull ta bussen istället för bilen. Att få parkering i centrum en vardagsmorgon/-förmiddag är ju smått omöjligt (om man inte vill plundra sitt konto genom att ställa sig i Nordstan) och det går dessutom minst lika snabbt att ta direktbussen. Så det skulle jag göra var tanken. Problemet var bara att bussen inte ville dyka upp på Saltholmen. Förbannade Västtrafik.
När jag för en gångs skull skulle åka buss så kommer den inte och jag blev totalt vansinnig inombords! Spårvagnen fick det bli istället och jag var på gymmet en halvtimme senare än jag hade räknat med. Vansinne.

Min fulla (tjohooo!) cykelklass drog igång kl. 11 och stämningen var näst intill på topp. Kanske för att jag uppmanade deltagarna att tänka efter varför de tagit sig till gymmet denna tisdag? Vad är ditt syfte med detta pass idag? Jaja, givetvis för att träna konditionen osv., men finns det något annat skäl? Kanske för att det är så förbaskat roligt att cykla eller bara för att du mår ju så bra av att cykla järnet? Mitt huvudsakliga syfte med gårdagens pass var att få ut mina aggretioner gentemot Västtrafik och för att jag tvingades åka spårvagn i en halvtimme, knökfull med massa jobbiga ungar. Det fungerade och passet uppfyllde sitt syfte. Kul också att cykelsalen fått ett nytt och framförallt fungerande headset, som inte sprakar så fort man tar i det. Helt fantastiskt, ju.

Efter passet bytte jag spinningskorna mot mina NIKE Z TR ESSENTIAL. De sistnämnda har jag använt i Bodypumpen i ca fyra månader nu, skulle jag tro, och jag är otroligt nöjd med dem! Endast Stadium säljer dem, dessutom till ett helt okej pris. De är lätta, men ändå stadiga och fungerar ypperligt till "gymbaserad" träning. Jag har även använt dem på MRLpass, men det känns att de inte riktigt är anpassade till den typen av träning. Där behövs ett par skor med bättre dämpning och stabilitet, typ mina aerobicskor.


Snygga, prisvärda och funktionella.

Pump-passet instruerades av en vikarie, ingen mindre än Caroline. Hon skojade till passet lite genom att plocka in två låtar från BODYPUMP™ 67 och en från BODYPUMP™ 66! Såhär i slutet av en release, nu 68:an, kan det faktiskt hända att man blir aningen trött på vissa låtar. Första bytet var 67:ans bicepslåt, men bl.a. bicepsrodd där man uppmanas att lägga på extra vikt halvvägs in i låten för att ryggen hjälper till i rodden. Trots med samma vikt som när jag körde 67:an (7+2 kg), kändes den låten så mycket lättare igår än vad jag mindes den. Betyder det att jag blivit starkere? Med största sannolikhet, ja. Oslagbar känsla, den där att all träning givit reslutat!
Nästa byte var närmast efterföljande låt, alltså utfall. Även den hämtad från 67:an och även den kändes lättare nu än hur jag minns den. Framförallt alla dynamiska utfall på lådan gick lättare igår. Starkare ben och rumpa? Mhm.
Det är ju det jag säger; av BODYPUMP™ blir man starkare, snyggare och stoltare. Inget snack om saken och det är  delvis därför jag älskar det så mycket.
Sista bytet var 66:ans axellåt, som jag endast upplevt som deltagare. Herregud, vilken killer! Det hade jag nog förträngt. Även om Paffendorf - Where Are You 2007? är en minst sagt mäktig träningslåt, så är både de inledande armhävningarna och de efterföljande axelövningar gaaalet jobbiga. Snudd på träningsvärk idag. Faktiskt.

Igår eftermiddag när Sofia och jag var på Willys, köpte jag 1 kg Marabou. Ohnej, det tänker jag inte smyga med. Ska man resa bort i tre månader till ett land utan Marabou så ska man. Det är som sagt min last i livet och utan Marabou Amigo samt Digestive kommer jag få svårt att klara mig därnere. 1 kg (låter lite groteskt, jag vet) räcker väl ett tag iallafall, sedan förlitar jag mig till IKEA. Annars får mamma och pappa skicka ner med posten. Så är det bara.

Nu blir det årets första semla hos mormor! ¡Hasta la vista, amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0