Helgens Hetaste Händelser

Rafael Nadal - Roger Federer 7-5, 3-6, 7-6, 3-6, 6-2. Där har ni setsiffrorna ifrån dagens Australien Open-final. Den sanslösa finalen. Herrejösses, vilka bollar stundtals! Någon som såg?? Nästan så att jag fick gåshud. Sinnes!
Senare, under tacktalet, kunde Federer inte hålla tillbaka tårarna när han insåg att det inte längre är han som är världsetta. Efter en lång tid på tennistronen har han fått en överman, den blott 23 år unge Rafael Nadal. Somliga lyckas, andra inte.
Den spanska delen av mitt hjärta (ja, jag leker/inbillar mig att jag har en sådan) bultar hårt i bröstet vid spanska framgångar i Sportens Underbara Värld. Som t.ex. när Spanien vann Fotbolls-EM i somras. Magiskt. Lika så är Rafa.




Så här i efterhand är han en mycket värdig kandidat på min hetaste-lista. Han är het och vi fyller ju trots allt år på samma dag... och så är han ju världens just nu bästa tennisspelare. Just det.

Fick förrsten ett trevligt sms igår om gratis hockeybiljetter. Tackade givetvis ja! Filip, som råkade vara mitt sällskap vid sms-tillfället, tvekade inte en sekund på att följa med. Efter tre perioder i Scandinavium slutade Frölunda - Skellefteå 1-0. Kanske låter som en seg och tråkig tillställningen, men icke. Mycket tack vara matchens gigant och ende målskytt  Tomi Kallio. Trots målsnålt fanns det gott om farliga målchanser! Bland annat ett hårt stolpskott som ekade kvar en bra stund i arenan! Frölunda briljerade verkligen stora delar av matchen. Främst med sina delikatesspass, men också genom att vinna skotten med 29-14. De siffrorna speglade hela matchen. Alltså riktigt hett om öronen för Skellefteå, som fick åka hem till Västerbotten en förlust rikare. De va la gött änna.

Helgen har också burit med sig tid för firande av godkänd licensvideo, var så säkra. Firandet började på Sportlife Kållered med mitt tredje och sista pump-pass där (troligtvis inte, men ändå) och fortsatte i solariet. Efter att  på Saltholmen ha bytt bilen mot spårvagn begav jag mig mot Tommys förfest i Linné och därifrån vidare till Valand. Mitt första besök på Valand blev mycket lyckat då jag dels dansade i flera timmar med fem härliga vänner, dels till den bästa House-musiken. Kort och gott en lyckad kväll. Synd bara att jag glömde att jag som Sportlife-anställd har gratis inträde där. Next time I'll remember.

Det var med glädje jag tidigare idag svarade ja på Lindas fråga om jag kan vika imorgon på "mitt" älskade pump-pass på Backaplan. Ännu har hon inte fått/kunnat köra sitt pass själv och vi är redan några veckor in på vårschemat(!). Inte mig emot, då jag med vemod hade konstaterat att jag inte längre skulle bodypumpa kl. 11.30 på måndag, som jag gjort varje måndag sedan 17 november. Inte alls kul att bryta en såpass lyckad tradition, men min tid med fasta pass kommer. Efter Barcelona, då minsann!



Klarar du inte av att jag har lyckats så bra inom träningssammanhang och därför måste hävda dig? Vad vill du bevisa och varför detta ständiga tävlande? Jag hatar det och har alltid hatat det. För mig är du är avskyvärd... för hur kan du ens tänka tanken att vilja vara en förebild för andra, med din typ av störningar? Det går verkligen över mitt förstånd. Mår du förresten bra inombords av att försöka uppnå min nivå inom mitt livs största intresse? Det kommer du aldrig att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0