Söndagsglädje

MRLpasset igår må ha varit en besvikelse, men däremot fruktansvärt träningsvärksframkallande. För mig är det ett tecken på att andra muskler än "bodypumpmusklerna" och "cykelmusklerna" har fått jobba. I detta fall övre rumpmusklerna och vaderna. Även magen känner att den fick sig en omgång. Jag får sällan träningsvärk nuförtiden, troligtvis beroende på en inte allför varierad träning. Därför känns det skönt när jag väl får det. Dock var det inte helt lätt att klättra ner för sängen imorse...
... men jag trotsade träningsvärken och snörade på löpardojjorna! Det ångrar jag inte en sekund, för vädret var underbart och stegen kändes hyffsat lätta. Med en medelhastighet på 5:24 min/km sprang jag 4,5 km, på 24 minuter. Gött flyt och benhinnorna verkar må bättre än på länge.

Denna söndag kunde inte ha spenderats på ett bättre sätt. Bowling är inte alls min favoritsysselsättning, men idag var det riktigt roligt då det faktiskt gick bra. Näst bästa resultatet nångonsin från min sida; 108 poäng på en serie, vilket är bra för att vara mig! Hurraaa. Ett kalaskul söndagsnöje var det minsann, det förnekar jag inte. Vi fortsatte med varsin god pastarätt på Restaurang Söder. Mycket god rökt lax i tomat- och gräddsås, men jag är fortfarande mätt!

Imorgon åker jag, Elin, Sigrid och mamma med pappa till Kiel, tack vare hans tillfälliga förflyttning till Germancia. Om det inte blåser för mycket vill säga. Jag ser fram emot det riktigt mycket, eftersom jag inte har åkt med till Kiel sedan jag var liten. Inte för att Kiel är världens roligaste stad, men det kan vara mysigt att bara knalla runt på Stena Germanica och chilla... och kanske shoppa lite. Men bara lite, för jag måste spara pengar till BARCELONA!

Innan ombordstigning imorgon finns det en chans att jag än en gång för köra min (numera Lindas, jag vet) lunchpump på Backaplan. Någon eller något verkar inte vilja att hon ska komma igång och köra pump själv igen. Skumt värre, men jag klagar inte. Hur det blir får jag reda på imorgon bitti. Hon ska ringa vid kl. 8 och rapportera hur det blir. Träningsväskan är lite halvt packat, och likaså lilla rullväskan till den planerade Tysklandstrippen. Jag lever i ovisshet just nu och det känns lite småjobbigt. Jag är ju trots allt lite utav en planeringsmänniska.



I'm running to you baby, 'cause you are the only one who'll save me. That's why I've been missing you lately, 'cause you make it real for me.

Kommentarer
Postat av: Filip

Här på jobbet ser sidan som du har tänkt antagligen nu står det Olivia Möller med en härlig lila text :) Och texten "der något" har jag inte sett något av, det var min dator som var väldigt konstig. Hoppas du får kuligt i tyskland.

2009-02-09 @ 08:19:24
Postat av: Hilda

Jag tycker att du har en skitfin blogg! Har du ork så slå även ett öga på min :).

2011-07-11 @ 08:58:20
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0