Kul i Kiel och överallt

Här sitter jag  med datorn i knät och ska skriva första inlägget på fyra dagar(!). Bortförklaring; jag har varit på Stena Line-kryssning till Kiel! Pappas tillfälliga förflyttning från Carisma till Germanica gjorde att jag, Elin, Sigrid och mamma blev sugna på att åka med en resa, som vi gjorde när vi var små. Bara fram och tillbaka till Kiel, för att shoppa lite, ta det lugnt och såklart köpa godis i "taxfreen". Visserligen hade jag bestämt mig för inte shoppa något, förutom något sött och ätbart, men så blev det inte riktigt. I Kiel fanns det roliga affärer och VISAkortet drogs några fler gånger än vad som kanske var nödvändigt, men tanke på vår stundande Barcelonaresa. I vilket fall som helst så ångrar jag inga köp, bra det iallafall. Bland annat köpte jag en svart vårjacka på Vero Moda att vara snygg i, därnere i södra Europa. Andra fynd var en Puma body lotion som matchar med min parfym I'm going och ett Pilgrim-armband nedsatt från 359 till 50 kr! Värt.



Krazy in Kiel


Street lights glowing, happen to be just like moments passing, in front of me...


Innan avresan från Göteborg i måndags fick jag faktiskt vikariera på lunchpumpen på Backaplan, vilket jag fick reda på en timme innan båten gick. Som sagt, jag klagar inte, då den klassen fortfarande känns som min älskade klass. Deltagarantalet på lunchklasserna brukar ligga runt 20. I måndags var det betydligt fler och jag blev mer och mer chockad i takt med att person efter person droppade in och antalet steg till slut långt över 20... 41 bodypumpsjälar på måndagslunchen! ... och Olivia fann inga ord. Varför denna enorma ökning? ... men hallå, det är ju vecka 7! Eller nåt.

Efter passet hade jag några timmar tillgodo innan jag skulle hämta upp resten av flickorna i familjen på Saltholmen. Ett perfekt tillfälle att lämna blod för andra gången, på Droppen i Nordstan. För några dagar sedan fiskade jag upp en "inbjudan" i brevlådan om att jag var välkommen att lämna blod igen. Det känns som en mycket god gärning, när jag har såpass "bra" blod att jag kan dela med mig av det. Sjukhusen skriker ju efter blod och skulle det hända en stor olycka i Göteborg, så är det inte säkert att blodet skulle räcka. Bli blodgivare!

Idag är det hög tid för en Track of the day. Den här låten hörde jag i omklädningsrummet på Sportlife Backaplan och den satte sig på hjärnan direkt. Vad som dock inte satte sig på hjärnan var den sköna pop- och dancelåtens artist/låttitel... men den måste heta någonting med Touch You... Jajamensan, mycket riktigt. Det fick jag bekräftat när jag zappade förbi MTV i förmiddags och stannade för att se färdigt Lady Gaga's Poker Face-video. Därefter: Basic Element - Touch You Right Now. Den får mig att vilja dansa... och cykla!



Enough for now. Have a nice evening, you all. / Olli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0