One more time we're gonna celebrate och få paket!

I fredags fick jag en glad överraskning i postfacket; en avi med information om paketet som mamma och pappa skickade iväg från Sverige i måndags! Visserligen visste jag delvis vad paketet skulle innehålla, men det kändes ändå som rena julafton när jag fick slita upp paketet, efter att ha hämtat det på det mäktiga postkontoret nere i hamnen. Trots klädd i endast bikini och shorts på terassen, blev jag som ett barn på julafton... Hade mamma slängt ner någon "överraskning" månntro? Självklart hade hon det, min älskade mamma. Två Marabou 200 gram och mitt favorit-te, Goji/Havtorn. Tack snälla, du är underbar. Ska bara se till att inhandla en tekula till vår inte-så-välutrustade lägenhet...
Utöver dessa godsaker hade hon, på beställning från sydligare breddgrader, också packat ner...



... mina kära spinningskor (som jag med sorg inte lyckades knö ner i resväskan när jag åkte hit), fyra böcker som jag inte hann få på posten innan jag åkte, en handduk, Falu Rågrut och 1årspresenten till lilla Joël.
Ni anar inte hur glad jag blev för dessa saker! Än en gång: tack älskade mamma och pappa! Ni har förmågan att förgylla min tillvaro trots 200 mils avstånd...




I fredags kväll gjorde Sarah och jag något nördigt (nördigt är okej när man är bortrest såhär!); Harry Potter-marathon. Innan avresa, tankade jag ner de fem filmerna (extended versions), men tanken då var inte att se alla på rad, but that's how we did it. Vi kom på idén rätt sent på kvällen, dvs. runt 23tiden och räknade ut att vi skulle vara i mål någon gång runt 14tiden dagen därpå (matpauser inräknade). Filmerna är i snitt ca 2,5 timmar långa och redan under andra filmen, kände jag mig trött i ögat, men jag skulle inte ge mig. Icke.
Klockan visade nästan 05.00 när vi efter andra filmen knallade upp på terassen för att få frisk luft. Ny energi skulle vi också skaffa oss, i form av lite pestopasta, äpple, några skorpor med marmelad och givetvis choklad. Under nattens gång intog vi även en hel del flytande föda i form av Knorrs kycklingsoppa, kaffe, te och vatten. Vårt marathon var en rejäl utmaning, men jag är glad och stolt över att vi lyckades... fast nu ljuger jag kanske... lite... pytte. När klockan, efter fyra filmer, visade 10.30, pallade vi inte mera. Med tunga ögonlock kröp vi ner i våra sängar och sov 4 timmar, till kl 15. Då hade Emma och Jens varit uppe ett tag och de förkunnade för oss att det är molnigt och kallt ute så ni behöver inte känna ångest. Då kunde vi med lätta hjärtan stiga upp och fixa ännu mera att äta, för att orka se den femte och sista filmen också! Gött mos, vilken timing för marathon!


Kl 07.30, efter tre filmer med endast matpauser emellan, tog vi oss upp på takterassen för att inandas ännu mera frisk luft. Passade även på att knäppa av några (klickbara) bilder på den pågående soluppgången. Fint och fridfullt var det.



Förrförra veckan var IFK Göteborg på träningsläger här i Barcelona och förra söndagen var deras sista dag här. Eftersom Jens känner några i laget, fick vi tillfälle att träffa dem ute. Jag bekantade mig med ett fåtal utav spelarna, vilket var mycket trevligt! Förra veckan var det Gefle IF's tur att vara i Barcelona på träningsläger och igår var deras sista dag här. Eftersom Jens känner självaste J. Berg, som nu spelar uppe i Gävle, tog vi tillfället i akt att träffa honom. Endast D. Theorin i laget hade lust att följa med ut och roa sig tillsammans med oss andra, men vi var inte ledsna för det! Vi hade en riktigt trevlig kväll tillsammans med Berg och Theorin, på två mysiga barer längs strandpromenaden.
När Gefle kommer till Göteborg för att möta Blåvitt, är det jag och Sarah som knallar oss till nya Gamla Ullevi och ser matchen. Var så säkra. Hihi.



One more time we're gonna celebrate. Oh yeah!
AMOR / Señorita Olivia

Kommentarer
Postat av: Millaaaa<3

Ni verkar ha det så jävla underbart!!!

2009-03-23 @ 19:51:46
Postat av: River

Hej.



Ni verkar ha det riktigt bra där borta! Kul att testa på ett spanskt gym också med deras klasser. Säkert massor av ny inspiration på vad du kan tänkas göra och inte göra på dina egna klasser :) Syns om ett pra månader!

2009-03-29 @ 14:44:06
URL: http://riverspringer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0