Här njuter, partajjar, chillar och tränar vi!

Sjunde dagen av vår vistelse har tagit sin början. Klockan är just nu fem på morgonen, men jag är inte speciellt trött. Därför tar jag tillfället i akt att skriva lite här, när jag ändå är vaken menar jag. Vi har nämligen varit ute och partajjat lite, för första gången under vår vistelse. Kvällen började lugnt med att vi fixade mat i form av pasta, lax, pesto och grönsaker. För andra dagen i rad blev det detta till middag och det känns redan som en favorit som kommer lagas fler gånger. Framför allt är det lättlagad mat och inte minst så smakar det otroligt gott!

¡Vamos a fiesta!

Kvällen fortsatte med att vi mötte upp vår vän Xavi, från lägenhetsförmedlingen, på Plaza Catalunya, som lät oss hoppa in i hans svarta blänkande Porsche. Trevlig upplevelse det där! Vårt mål var tydligen en liten bar nära stranden, vilket mycket riktigt stämde då vi efter några minuter steg in i en liten, varm och rökig bar. Där fanns människor med alla möjliga nationaliteter, vilket i och för sig var trevligt. Dock var det så varmt att vi inte pallade att stanna där längre än dryga kvarten. Därifrån styrde vi stegen ännu närmare stranden och havet och fick där kliva in i en kub. En kub som bara stack upp ur marken, med en trappa inuti som ledde ner till en otroligt charmig klubb. Någon dans blev det dock inte, eftersom våra fötter sade ifrån. Aj med skoskav. Istället för att dansa gick vi ut till uteterassen och sträckte ut oss på en av de många och breda "liggsofforna", med massa sköna kuddar. Medan Sarah pratade katalanska och mös med Xavi, låg Emma och jag och pratade om hur tiden här kommer att bli och inte minst hur det blir när vi kommer hem... Hur kommer allt att kännas då? Minst lika bra som nu hoppas jag.

En hel del annat har hänt sedan sist jag vistades här på bloggen. Vi har fixat arbetstillstånd och spanskt personnummer, vilket vi helt enkelt behöver för att kunna söka jobb. Jobba finns trots allt med bland våra avsikter med resan. Först och främst är vi dock här för att lära oss mer spanska, upptäcka mer utav denna underbara stad och framför allt ha roligt och njuta av livet. Redan har vi hunnit prata en hel del spanska, lika så njutit i parken med flipflopen på och posat med Arc de Triomf. På vår gata händer också lite intressanta grejer. Exempelvis finns där en våning som är till salu. Någon som är intresserad? Ni får dock räkna med att det spökar där. Det tror åtminstone lilla Sarah, som tack och lov får plats i vår trånga trappuppgång.



Vår gata; Carrer de Portal Nou.

Någonting som tål att upprepas är våra inhandlade gymkort på Holmes Place, en kvarts gångavstånd från vårt eget place. Ivrig att träna, som jag varit sedan vi kom hit, så begav Sarah och jag oss till gymmet igår (läs förrgår) för att träna BODYPUMP™ 45 (ett expressformat där två låtar tas bort). Helt godkänt pass och instruktör. Synd bara att stereon krånglade för den stackars pojken...
Efter passet haffade han mig och frågade om jag är instruktör eller liknande(!). Ur hans mun kom också ord i stil med att du var jättebra och såg väldigt stark ut! Spanjorer har en tendens att prata väldigt snabbt och det är svårt att komma ihåg exakt vad någon har sagt, men två ord kommer jag ihåg perfekt. De etsade sig fast hos mig; ¡técnica perfecta!

Åh, vad jag trivs bra här!
Det gör jag även i min säng, med nya täcket, kudden och bäddsetet från IKEA.
Där ska jag krypa ner nu. Bonanit / O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0