Playan gillar ni. Träna gillar jag.

Hej alla glada svenskar! Nu är jag skrivsugen igen och kommer därför med en lägesrapport här ifrån spanska västkusten. Sedan sist vi hördes har det hänt en del spännande saker... Mest spännande av allt var nog att vi fick ännu ett svenskbesök - ALADDIN!!! Åååh, vad vi allihopa hade saknat söta Sofia! Under hennes 4 dagar här gav vi henne makten gällande aktiviteter. Hon var inte så kräsen av sig, utan nöjde sig med att chilla på stranden, jobba på brännan och såklart partajja lite också. Eller ganska mycket faktiskt... Hursomhelst, så var det riktigt kul att ha henne här och få dela upplevelser i min favoritstad tillsammans med henne! ¡Gracias por tu visita, Aladdin!


Stan skulle såklart avverkas också, trots allas vår bristande ekonomi.... men ekonomin till trots, så inhandlade både Sofia och Emma var sitt par RayBan, med hjälp av både bidrag och ihopsamlande av skrammel. Toksnygga är ni, mis chicas queridas.

Som bekant avskyr jag sand. Eller rättare sagt sandkorn. De sätter ju sig överallt på kroppen! ... och då menar jag  verkligen överallt. Bada kanske hjälper, tänkte jag igår efter att de sketans kornen hade envisats med att återigen sätta sig överallt. Men icke. Sarah och jag klev i de turkosblå Medelhavet (som förresten börjar bli riktigt gött nu) och började lattja i de stora vågorna. En jääättestor våg kom emot mig och jag hoppade upp i den, som för att föras med av dess kraft mot strandkanten. Dock hoppade jag inte tillräckligt högt, utan sveptes med en bit under vattnet. Jag var inte det enda som sveptes med. Varje våg sveper med sig flera hundratusentalsmiljorner sandkorn. Som en följd av att vågen drog med mig, fastnade alla dessa hundratusentalsmiljorner sand-satans-korn i mitt hår. Jippi, jag älskar sand. INTE.



Att passa barn har aldrig varit en av mina favoritsysslor. Men innebär det lite extra klirr i kassan i dessa tider när pengar lyser med sin frånvaro, så varför inte? Mammas kusin Linn bor här, sedan 17 års ålder, med sin man Miguel och deras två söner Jofre och Joël. I måndags behövde hon en barvakt åt sötungen Joël och jag sa javisst! När han sov en timme, passade jag på att läsa tidningen...





Vad gäller träning har jag som bekant varit ganska förslappad. Dels för att jag har semester och dels för att det finns annat att göra här. Som att hänga på playan och jobba på brännan exempelvis... Men nu menar jag inte att jag inte har tränat alls, för det har jag, förstå mig rätt. Bara inte lika mycket som hem-hemma. Visst har det blivit en del springturer i parken, några pump- och spinningpass, men ack så mycket färre än hemma. Hittills har jag varit helt okej med detta faktum, men nu har det plötsligt slagit mig som en rejäl spark i magen; att jag saknar min vanliga träningsrytm något enormt! Som tur är går detta att åtgärda relativt enkelt. Jag tränar som en tok sista en och en halv veckorna, med start i söndags. Då sprang jag 5,8 km i 5:15 min/km-tempo. Helt totalt tokslut var jag efter det.  Kanske för att det var ett tag sen jag sprang överhuvudtaget. Mina benhinnor var också slut för den delen. Aj.
Igår kväll gick nästa pass av stapeln; Spinning 45 och idag tredje träningspasset i min dags-att-hitta-formen-igen-satsning. I morse var det jag som ställde klockan, på 07.30(!). Det är helt fruktansvärt tidigt just nu, med våra turistögon sett. Men jag är duktig när jag väl bestämt för något. BODYPUMP™ 45 stod på schemat denna onsdagsmorgon. Oooj, vad jag längtar tills jag kommer hem och får instruera pump och cykel igen! Men mest av allt längtar jag till kvartalsutbildningen för BODYPUMP™ 70, som är dagen efter min hemkomst! Förresten så fick jag boka ny flygbiljett tre dagar tidigare för att hinna hem till den! Missar jag den kan jag säga adjö till min instruktörskarriär och det är det inte värt!!! 1200 spänn för en ny flygbiljett är det värt. Punkt.



Det här ska tydligen vara uppvärmningslåten; ME LIKEEE!!
(Längesedan vi hörde en mansröst i uppvärmningslåten. Kul!)



Idag kommer Emmas bror Daniel hit på besök. Han vann förresten SM-GULD I HANDBOLL med sitt Alingsås HK häromdagen och fick hoppa in i finalen och rädda en straff - STORT GRATTIS!!! Mäktigt att lilla Alingsås fick sig ett SM-guld må jag säga. Eftersom en del av släkten bor där och jag dessutom har spenderat mycket tid där, så känner jag mig väldigt glad att just de vann och inte något av "de stora Göteborgs-lagen"...

Nu ska lilla Sarah och jag iväg och shoppa tänkte vi. Inte något till oss själva minsann, för det tillåter inte riktigt ekonomin just nu. Istället prioriterar vi att försöka göra våra nära och kära glada när vi kommer hem, if you see what I mean...

Pusshej sålänge. Nästa gång kanske jag berättar om vårt besök på Barcelona Zoo och kanske om fler träningspass.
¡Hasta luego, amigos! // O.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!



Fantastiskt vad duktig du ar med din blogg, jattesnygg!!



Halsningar fran Uddmyr's in New York. Har skullle ni vara med... nu ar vi pa Apple store butiken for Niklas tittar pa en Ipod. Halsa alla hemma. // Helena

2009-07-05 @ 02:12:00
URL: http://http:/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0